Brandépítés

„Jó bornak nem kell cégér.” Túl azon, hogy ez a bölcsesség már évszázadokkal ezelőtt sem volt igaz, érdekes megfigyelni, hogy milyen evolúción ment keresztül a réges-régi közmondás. Az előző évszázad elejére eljutottunk addig, hogy „jó bornak is kell cégér”, most pedig már azt mondjuk: „jó bornak is jó cégér kell!”. A piaci versenyben a legjobb portékával sem könnyű kitűnni. A termék, szolgáltatás kiválósága mellett kell bizony még valami plusz is, ami vonzóvá varázsolja a márkát.

Gyakran találkozunk olyan ügyféllel, akinek kiváló üzleti terve van, valóban egyedi, szinte sikerre ítélt szolgáltatással, vagy termékkel lépett a piacra, az áhított áttörés mégsem következik be. A tapasztalat az, hogy a termékkel, szolgáltatással kapcsolatba kerülő fogyasztók maguk is elégedettek, szájpropaganda útján segítik is a márka megismertetését, ez azonban kevés ahhoz, hogy a létrehozott brand életben maradjon, profitot termeljen.

Különösen a kezdeti, kritikus időszakban fontos, hogy a létrehozott márka megkapja a szükséges támogatást. Jellemzően az indulási időszak az, amikor még nincs meg az a stabil finanszírozási háttér, ami az első hónapokban akár bevétel nélkül is víz fölött tartja a létrehozott márkát. Fontos tehát, hogy a frissen induló márkák (akár sikerét ettől az egy márkától függővé tévő startup cégről, akár nagyobb portfolióval rendelkező, diverzifikáltabb kínálattal bíró vállalkozásról van szó) tudatos és átgondolt márkaépítésen menjenek át.

A sikeres brandépítésnek ma már széles körben elérhető, testre szabottan átültethető benchmarkjai vannak, így egy-egy sikeres márka bevezetést érdemes ezek tanulmányozásával, tanulságainak feldolgozásával végrehajtani. A Spindoc szakértői több induló márka felépítésében, sikeres bevezetésében vettek részt, és képesek alkalmazni az ehhez elengedhetetlenül szükséges közösségi média-, mobil applikációk, PR bevezető kampányok kínálta lehetőségeket is.

Vegye fel velünk a kapcsolatot »